Het laatste nieuws rondom Zuidplas.

« Terug

Summit Gerbera is een one-stop-shop voor exporteurs

Zuidplas_onestop_Foto2.jpg26 feb

“De bloemensector is heel dynamisch. Elke dag is anders”, zegt Thijs van der Wilk, accountmanager Groothandel bij Summit Gerbera. “Ik bezoek dagelijks verschillende veilingen, ontmoet klanten en werk hard om alle gerbera’s te verkopen. Dat maakt mijn werk uitdagend en veelzijdig.”

Gebruiksvriendelijke webshop

Summit Gerbera is 1 januari 2019 opgericht door acht kwekerijen. Ze kweken en verkopen nu onder één naam. Hoewel Summit Gerbera nog niet zo lang bestaat, is de naam al bekend bij vele exporteurs, merkt Thijs. “Ze herkennen ons gezamenlijke logo en vinden het prettig dat ze bij één loket terechtkunnen voor honderden verschillende gerbera’s. We vormen zo een one-stop-shop.” Ook de innovatieve webshop van Summit Gerbera is prettig voor exporteurs. Thijs: “We hebben onze webshop gekoppeld aan webshops van klanten en deze zo ingericht dat zij alleen het door hen gewenste aanbod zien. Dit is heel gebruiksvriendelijk, ze zijn hier blij mee.”

Zuidplas_onestop_Foto1.jpg

“Exporteurs vinden het prettig dat ze bij één loket terechtkunnen voor honderden verschillende gerbera´s.”

Een stijgende lijn

Thijs zorgt er onder andere voor dat klanten toegang krijgen tot de webshop en beantwoordt hun vragen. Daarnaast onderhoudt hij contacten met exporteurs van groothandels en benadert hij nieuwe klanten. Op de veilingen in Aalsmeer, Naaldwijk en Rijnsburg komt hij veel te weten over de marktontwikkelingen en hoort hij waar verkoopkansen liggen. “Ik hou mijn oren en ogen goed open en bespreek mijn bevindingen met het team. We komen om de twee weken bij elkaar om de verkoopcijfers te bespreken. En het gaat goed: er zit duidelijk een stijgende lijn in het aantal verkopen via de webshop.”

Klaar voor de toekomst

Naast de positieve ontwikkelingen binnen de verkoop heeft Summit Gerbera een grote verbeterslag gemaakt op gebied van digitalisering. Vanaf 1 april 2021 moeten alle transacties van Royal Flora Holland digitaal verlopen. Thijs ondersteunt hierbij het ICT-team en helpt klanten met de koppelingen met het digitale platform voor de sierteelt, Floriday. “We zijn nu bezig de puntjes op de i te zetten. Dus het is zo goed als rond. We zijn klaar voor de toekomst.”

« Terug

Scroll naar boven